zondag 13 juli 2014

Dag 24 vd 100HAPPY dagen FIT BY FOOD

Arrrgh! Luizen in huis... Dat wil zeggen het prachtige blonde hoofd van mijn engel-bengel wordt overbevolkt. Eergisteren kondigde hij al aan dat hij jeuk had. Ik wierp een (te) snelle blik want ik was in overleg met mijn studie-intervisie clubje die bij mij op bezoek waren. Ik kon zo snel niets zien. De volgende ochtend tijdens de lunch buiten zag ik wat bewegen in zijn haar. Aiaiai. Hij direct in paniek. Mijn man was snel naar de drogisterij op en neer gereden en kwam met een arsenaal aan zware wapens thuis. Van de ingrediënten op de verpakking werd ik niet HAPPY. Gètverderrie moet ik dit nu op mijn kind's hoofd gaan smeren? Mijn verstand zei dat kokosolie (caprylzuur), natriumbicarbonaat ook wel wat kon betekenen. Via een zoektocht kwam ik op de site zelf-een-natuurlijk-middel-tegen-hoofdluis-maken die duidelijk een aantal goede alternatieven op een rij zet. 

Mijn zoon's hoofd is na één dag zo goed als netenvrij door regelmatig kammen met de Assy netenkam, een heerlijk ontspannend avondbad met lavendelolie en een kop appelazijn. 
Appelazijn is bovendien erg fijn als je hoogsensitieve kind een onrustige dag heeft gehad. 
De lavendelolie werkt zowel ontspannend als bestrijdend tegen luizen. Ze houden blijkbaar niet van de geur. Ik wel. Ik word er zelfs HAPPY van. Het doet me terugdenken aan heerlijke vakanties in warme zonnige oorden.
De knuffels van mijn zoon verblijven voorlopig nog even in de vrieskou van de vriezer. De pinguïn vindt dat vast niet erg. Die is wellicht ook HAPPY ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten