vrijdag 18 juli 2014

Dag 27 vd 100HAPPY dagen FIT BY FOOD & EXERCISE

Voordat ik komend najaar start met mijn praktijk voor voedingsgeneeskunde heb ik afgelopen half jaar ervaring opgedaan met het begeleiden van een aantal mensen in mijn omgeving. Wat mij opvalt na uitgebreide anamneses is dat veel mensen hun darmen niet op orde hebben. Eigenlijk kijk ik daar niet van op gezien onze Westerse leefstijl. In mijn praktijk betekent dat wel dat voordat ik mensen kan behandelen voor de klacht waar ze voor kwamen eerst hun darmen op orde moet brengen. Daarvoor heb je oa goede darmflora nodig. Behalve een goed voedingspatroon suppleer ik deze om de darmen een snelle boost van goede bacteriĆ«n te geven en adviseer ik daarnaast andere stoffen om de darmslijmvliezen weer goed op te bouwen zodat de vitamines en mineralen die je zorgvuldig eet ook daadwerkelijk in je bloed komen en niet in je ontlasting belanden... 
Nu zag ik een onderzoek dat aantoont dat atleten een betere darmflora hebben. Het lijkt er dus op dat goede beweging je darmen ook een goede boost geeft. Kijk even door het Amerikaanse van bijgaand filmpje heen. 
Exercise goed voor je darmflora filmpje YouTube Wat ze zegt klopt. En wat ik je nog meer kan vertellen is dat een goede darmwerking ook zijn effect heeft op je neurotransmitters en hormonen en je er absoluut HAPPY van wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten